Thursday 29 December 2011

kuatnya insan bernama wanita





salam study week weh...

mhadap buku adalah 1 pkara yg jarang dibuat oleh aku... tp nk exam pnye psl.. ku kerah juga diri ni.. 

lepas 2 bila ptg mula la rs cm mls dh aku nk tekan2 kalkulator ni ha... then ku ajak la kwn aku sorg nie p berjimba + buang masa

aku turun awal cket.. bersiap2 , then tgk la tv smntara tgu Ezza (kwn aku td)..

ada 1 cerita.... ttg sorg wanita... aku tabik spring r.. sgt tabah weh.. 

dia ibu tunggal..dok d johor dtg merantau ke KL..seminggu smpai kt KL dia lgsung x jamah nasik coz xde duit..then dia pn keja la cket2...jual toys kt psr mlm...jual kuih( smpai kne kejar ngn DBKL)..aku heran gak DBKL ni org meniaga elok2 ang nk halau..yg dok buat maksiat bagai 2 xde nyer ang nk halau... huhu (melalut lak) utk myara 2 org anak lelaki dia ... 

then..nak kata dia tabah n terbaik sgt... dia skrg dh jd tokey jual keta terpakai doe..(DBKL yg halau 2 ..mkn gaji halau org je)..huhu... sgt bjaya... walaupun tanpa lelaki bnm suami dibelakang dia... aku respek habis r...

bila Ezza, Indah n Farihin dtg aku pn p la mkn kt kedai feveret km ...kedai SHBT..terbaik r nm kedai 2 kn.. hahaha..ngah2 mkn... ahhh..seorg lagi wanita menambahkan kekaguman aku pd dia... sorg mak cik yg bjalan smbil jual kerepek ... bkn senang bg sorg tua bjalan sambil mniaga ( aku ttnya2 ..mn p anak2 dia..tp xpe la kot saja dia nk keja kn..positif thinking cket) .. dia jual ngn air muka yg mnyenangkan... ohh..tabahnya mereka

lepas 2 aku dh abeh mkn..aku temn lak diorg tgk tv cerita ttg Dhia... aku bkn pminat cerita nie, tp boring pnya pasal aku lynkan je la... 1 lagi kekaguman thadap wanita timbul... sorg wanita yg sanggup mderita walaupun laki dia cm tkena hasutan famili dia... sambut laki dia sebaik mgkin..walau laki dia bapak gila hampeh r... (ending dia aku xtw coz aku naik solat )... 

yg nak aku cerita kt sini...banggalah mjadi sorg wanita.. sbb melalui pngalamn... wanita yg kematian suami, kdg2 jarang dpt terima lelaki lain dlm hidup dia ..kalau ada pn masa yg diambil agak lama... oleh itu kwn2, ang laki ka pmpn ka..hormatilah wanita....

Pssss: boleh kah aku setabah cam wanita lain...???

No comments:

Post a Comment