Monday 26 December 2011

berfikir ttg sakit





setiap kali aku bgun dr lelapan mata...
aku btanya pd diri ku...
masih sorgkah aku nie
ternyata, kutampar2 pipi ini
ya..masih seorg & ketinggala


hampir setiap berakhir solat2 ku
aku minta pd DIA
hadirkanlah seseorg buatku...
temani aku siang malam..suka duka...sedih gembira
yg dpt sama2 bjalan, blari mnuju kasih & cinta syurgaMU


kdg2 pd usia begini
kesorangan itu 1 penghinaaan
pertanyaan demi pertanyaan
spt busur menghentikan aliran darah
merencatkan degupan jantung




ya.. manusia bebas berkata
aku hanya diam..senyum..
aku bukan lah sehina itu
mcari teman utk smpai ke syurga
bkn spt mcari teman utk ke pasar mlm
aku x suka ptnyaan mereka..ternyata aku benci


Kau maha tahu ttg derita yg aku sembunyikan
Kau megerti apa yg aku rs setiap hati..mgkin jg pd setiap hela nafas
tlglah...kasihanilah aku yg derita ini


mereka galak bcerita kisah mereka
kisah aku...masih belum mencatatkan peristiwa
masih bersama pen merah dan kertas kosong
aku x tahu mcm mn
meleraikan derita ini


aku pnt serta letih mendengar
terima cacian ..penghinaan
hadirkanlah dia buatku yg sedang menanti..






NUKILAN: perindu

No comments:

Post a Comment