Saturday, 31 March 2012

seikhlas manggis , seutuh bintangor





salam...






hidup..kalau asek duduk mendongak langit tanpa buat apa2... x guna


hidup ...kalau asek nk kna bantu pn..xkena


hidup is all about cabaran..ketawa...tangisan..jln yg penuh ranjau... itu hidup...
(berfalsampah berfalsafah pulak)


sbnrnya,... apa pn tjadi.... kita x bseorangan ... ALLAH sentiasa ada... berDOA la... kdg2 ALLAH beri pertolongan DIA melalui org sekeliling ... spt kwn...fmili...tp manusia susah nk fikir + nk visualize sbb bnda 2 x nmpk dpn mata.... kita lbih mudah pcaya + teruja ngn bnda yg kita nmpk....


td juz having Anugerah Cemerlang punya majlis... ermmm meriah ngn kehadiran kwn2 ..pnsyarah (yg mjadi abah & mama kt UPSI).... ceramah motivasi..






tajuk crmh 2 menarik sgt2...


SEIKHLAS MANGGIS ... SEUTUH BINTANGOR....


petik kata2 Dr Fatimah (penceramah)


" buah manggis walaupun rupanya x cantik..x menarik... dia tetap akn menghasilkan buah yg manis dan sedap...pohon bintangor pula.. x suka merampas apa yg bukan hak dia... dia akn tinggal pada tmpt yg bkn pohon lain duduk.. dia jg x rmpas tahta pohon balak di hutan..tp sgt protective thadap anak2 pokok yg tmbuh dibwhnya.."


ibaratnya pohon manggis 2 wanita... 
jgn lihat pd kecantikannya shj... cantiknya yg sbnr ada pd dlmn yg suci dan ikhlas... kalau dia ikhlas... xperlu cari secantik siti nurhaliza... sbb kita x akn bahagia dgn org yg punya wajah cantik sedangkan hatinya x begitu...


ibarat pohon bintangor..lelaki
sentiasa teguh bdiri... melindungi... jdla lelaki yg yg sentiasa kuat... kuat 2 bkn pd bdn yg berketak2... tp keazaman... pernah dgr x... org yg kuat mental lebih kuat dr org yg kuat fizikal... so..aplikasikannya...


1 kata2 dlm crmh yg menarik utk dikongsi (ni crmh lain)
" lebih baik jd pencadang drpd pengkritik"


..... mood motivated lak kn tetiba....




apa2 pn... spend 3-5 minit before tido..utk direnung bsama....selama kita hidup ni... apa yg kita dh buat..apa yg kita belum buat....


P/S: syg u'oolzzz krn ALLAH

Friday, 23 March 2012

ckp x serupa bikin





salam..





walaweyh..cm HOT sgt kt tajuk ni... bkn la hot mn pn..skdr renungan serta djadikan teladan utk kita semua..

msti rmai antara kita yg jumpa spesies homo sapiens ( manusia) cm ni ka.. mmg blambak la..ibarat baju2 bundle kt psr mlm 2...

aku pn sejak hidup kt dunia ni..mmg byk jmpa makhluk2 gini.. sembang kobar2.. keje... 0... bg pndpt aku lebih baik org yg x buat kerja tp diam n x komen apa2.. drpd org yg bising, komen org..tp x wat keja...

iye la..aku ada high expectation thadap org yg sering mngomen serta sembang n bg cdgn mcm2 ni...siyesly.. so aku anggap golongan cm ni..keje dia MANTOPS la... 

tp... bila aku tgk KBYKN org mcm ni... keje HAMPEH.. aihh hangin 1 badan... rs cm nk ZASS je..

tetiba aku jd panas hati lak...

ang ...kalau stakat bg air liur + kahak ang..ckp + cdg mcm2 tp x buat... lebih baik simpan dlm kotak je idea2 ang 2.. yg x leh blah skali.. tgur org... jgn 2 la ..jgn ni la.. last...ang yg buat... come on laaaa....

kalau kita x mmpu nsihat org..baik shut up je.. kalau x..ia akn mbuatkan org mnyampah n pndg selekeh kt ang..ang tw x...



cermin diri kita dulu... cermin smbil ckp ngn diri kita...(aku pn selalu wat cmni)... kita ni BAGUS ke... nk ZASS org x tentu hala...

siyesly..kalau ada org cmni bckp..atau bg cdgn... lebih baik aku sembang ngn dinding yg x menyakitkan hati aku.. sbb cdgn dia 2... boleh pakai..boleh pakai buang je...

lebih baik tido...

oh..betapa aku rimas ngn insan2 cmni... 

sedarlah .... sebelum kita nk ZAASSSS org.... tgk diri kita puas2... n reflect balik... dh cukup BAGUS kah??


P/S : samala perangai cm org munafik...

Wednesday, 21 March 2012

ABAH







salam..


huhu..2-3 hari nie teringat kat abah pulak dh..


rindu nye kt beliau...


abah...aku akui mmg garang (tyme aku kecik2 dulu la) skrg ni..x sgt dh..(untung adik2 aku)


dari dulu sampai skrg..abah adalah lelaki yg paling aku syg..aku admire..yg paling aku rs slmt bila aku bsama nya..


1 peristiwa yg smpai skrg aku x ley lupa... kali pertama aku dpt berukben(broad band)

ceritanya bermulaaaa...

2 tahun lepas (kalau x silap ahh) aku kna jalani 1 operation utk buang thyroid gland yg mbengkak..so pg 2 aku dh g dh hospital 2..dh siap ngan cucuk kt tgn.. pakai bj opretion lg 2... tiba2 hosp 2 x de current..so aku balik la dlm keadaan tgn bcucuk..( esoknya baru la g opret)

so mlm 2... dok sembang2 ngn family.tiba2 abah kluar dr bilik... "nah broadband, sempena nk opret" (abah berseloroh).. tyme 2..rs nk nangis je,terharu doe....dh la abah n mama abeh kan duit nk opret aku (hosp swasta) dpt broadband lagi.. huhu.. ( aku syg abah)... 

so..aku pn sumbang la sesuatu buat abah...walaupun xde la sebesar pngobanan abah thdp aku... tp aku rs cm2 boleh la mnunjukkan bahawa aku syg abah sgt2 (sbb aku ni jarang ckp yg aku syg kt abah)..

cerita bermulaaa....

tyme 2 radio muzik ada wat ptandingan ucapan hari bapa... dpt RM 100 kalau menang..so tyme ngah myapu halaman asmara rumah... aku pn amek tepun n hntr la msg ucapan 2... tiba2 DJ 2 kol aku balik..ckp yg aku mng ... gila best wehhh..so aku bg duit 2 atas nm abah... 

bila dpt je duit 2 kt rmh... apa lg..mkn besar la..RM100 mkn mlm... hahahah~ 

apa ucapan dia??? eemmmm lbih kurang mcm ni la...

" Abah..kau bukan lah selautan emas dan segunung permata..tetapi kau adalah setiap denyut nadi ku"
(lebih kurang gitu la...)

abah...suka bkebun sgt2....balik sekolah..g kebun... cuti2 g kebun..kira kebun 2 opis ke2 dia la..selain dr skolah...


Abah..suka mkn kt kedai mamak...


lg 1 bnda yg plg aku respek ngn abah adalah.. aku JARANG tgk abah lepak  xketahuan kt kedai.. kalau mkn pn..dia WAJIB angkut 1 family.. siyes... smpai skrg cm2..


kdg2 kalau dia ada kursus... tyme 2 semua cuti..WAJIB dia angkut...


abah..jenis dia...anak2 kalau x cemerlang dlm pljrn dia xde la marah sgt... walaupun dia sorg cg..tapi bg dia biar anak2 dia baik..sbb org pndai skrg ramai... tp yg baik cket je..


*untung mama dpt abah*


alamak..aku dh nangis... ABAH..walaupun kak farhana jarang ckp I LOVE U..tp..mmg kak farhana syg abah sgt2.. sapa pn xley ganti tmpat abah dlm family kita... u the best forever n ever...


P/S: t aku update sal mama plak...

Sunday, 18 March 2012

Berkahwin: perkara mudahkah?



Salam....

pg td aku pnt ya amat kental.. shooting short movie utk gimik program... biasa la 2 kalau pnt + bizi... yg luar biasa bila ..aikk knp aku relax je ari ni..??? haa..2 pelik ahhh


msti org kata" kata bizi, sempat ja update blog..FB pn on9 je manjang" hahah.. 2 nm dia multitasking... lgpn..aku suka share apa yg tjadi disekeliling aku... hrp2 sudi la bc ye...


seminggu dua nie... byk status ke ataupun share2 bab2 kawin, cr pilih psgn, psgn idaman la... doa2 pengasih, doa penaik seri wajah la... hairan jgk aku..musim ke ni...??? 


tp tahukah anda?? ( cm national geographic lak)..kawin bkn pkara yg mudah... bkn cm beli baju kt kedai.. bkn cm beli nasik kerabu ke.. bkn2... kawin 2 memerlukan 1 daya pmikiran yg sgtttt pjjjggggggg...( 6 harkat)


terutama sekali kn..aku skrg tgk ramai lelaki yg post2 mcari isteri solehah... lpas 2 ada gmbr pmpn pakai purdah...* alhamdulillah..jika 2 yg taste anda..sgtlah baik adanya*.. tp ....




Lykkah kita nk isteri mcm Siti Khadijah...tp kita tak sebaik Nabi Muhammad
Lykkah kita nk isteri mcm Zulaikha..kalau rupa dan akhlak x spt Nabi Yusuf


bg aku la kn... org lelaki ni high expectation thdp bakal isteri mrk.. nk isteri solehah bagai.. tp adakah awak cukup soleh bang... cukup ke solat wajib dan sunatnya.. selalu puasa sunat ke x... rajin jemaah ke x... selalu bc Quran ke x... kalau jwpn dia x.. so xdapek den nk nolong..


* ingat je frasa ni..LELAKI YANG BAIK... HANYA UTK WANITA YANG BAIK*


so..abg2ku sekalian... jgn minta lebih dari apa yg kita layak dpt... jgn letakkan nk bakal wife je A tp kita B dan C... suami yg akn bimbing isteri... jd ketua... bkn isteri yg bimbing suami.... (scr logik)


disini..kelihatan spt aku.. membenci lelaki yg nakkan isteri solehah... bkn2.. aku x benci..cuma nya... expectation anda 2...tinggi benar dr apa yg selayaknya anda dpt... jgn kita mharapkan isteri solehah sedangkn kita x soleh... 2 je... 


masih ada wanita perhiasan dunia (solehah)kt luar sana.. tp utk lelaki soleh je la...

*** juz wanna share****

...ada yg ngajak kak yong (aku) kawin baru2 ni...cara dia ckp mcm beria..(mcm je la..hati org kita x tw..)  tp mcm aku kata..soal kawin ni bkn skdr kita pikir syok nk mjlis+ bsanding+honeymoon... tp ttg soal ksanggupan kita dan dia bkongsi SEMUA....

berkahwin ...lebih kpd membina 1 rumah... kalau binaannya sekadar cantik kt luar tp dlm xkukuh... apa lah erti dia kn... (ok...mai dh mood jiwang diaaa)

x salah..bfikir lama cket utk kebahagiaan jangka masa pjg... spy x menyesal kemudian hari...

so aku kata pd dia...yg aku..belum cukup bsedia... (mmg la kalau stakat sembang2 ngn kwn 2..juz gatal2 gitu je la..) tp sbnrnya... fikir tetap kna fikir...

lgpn..aku ni nmpk je cm kasar+tak malu..tp..aku xreti la bab2 nk bcinta ni...

lebih baik deal ngn mama n abah... diorg setuju..aku on je...no hal...



P/S: tlajak kereta boleh gostan..tlajak kawin..kalau x bahagia...gila meroyan...(pantun aku bg)

Saturday, 17 March 2012

KOSONG ~ Najwa Latif



jOm LyN & HaYaTi...





KOSONG

kau melihat diriku
seperti sesuatu
yang mcabar dirimu 
akal dan minda mu

kau mendustaiku 
kau bilang mereka tak tahu
siapa diriku
sedangkan kau juga begitu

*segala kata cacian yang telah engkau berikan
 membuatku rasa
 kosong...kosong..kosong

*setiap tutur diperhatikan ..
 kau cari cara putar belitkan
 kau jadikan diri ku 
 kosong..kosong..kosong

kini aku bangkit
membuktikan yang ku tak sakit
dengan segala perit yang kau berikan

kini aku pantas berjalan
bergerak kehadapan
dan akan ku buktikan siapa diriku yang sebenar

kosong...kosong..kosong...
(ulang *)




video

bg aku..lgu nie very motivated... aku mmg suka motivasi2 cmni...
ye la... kdg2 ada je yg jatuhkan kita..bila kita sng sikit
kdg2 org susah hati tgk org lain sng..!!!

(think about it)

Friday, 16 March 2012

BTOL KE NIH?





Salam

*Dub dab dub dab*

Ketaq habaq kat ang… huhu…bersediakah aku nk pikul tggjwb ni???

Aku sorg2 pn..tkontang-kanting.. huk3



CIKGU FARHANA… lama dh org xpgil aku ngn nm 2..sjak aku dh x ngajar skolah dulu 2 (cg sandaran)…tp kdg2 balik kg bila jmpa x-stdnt..diorg pgil jgk kn..

Kejap je ..dh nk ke gerbang praktikal… ketaq dia ..cm nk tgu org boh cincin kt jari..

SMK KING EDWARD VII… 2 la skola aku n AIN NAJWA (mmbr UPSI ) bakal praktikla t..i.allah..

Km pn dan2 la p search ttg skolah 2… smgt mbara…


Fuh..sekolah bdk2 lelaki… skolah bdk2 pndai lak 2… sudah… aku ni dh la lemah lmbut..lpas 2 tbyg lak..kalau la t bdk2 ni tnya ..aku xley jwb..tpaksa la aku gna teknik putar alam aku 2…

Lagu skolah pn dlm BI doe.. *amerika la lpas ni*

Lpas 2..dgr kata bdk2 skolah ni player rugby… sudah.. bygkn la bdn bdk2 rugby..lpas 2 compare lak ngn bdn aku… ish3..cmne aku nk aktif ko ko ni..nk kna main rugby ke? Wah2 lpas praktikal ni bketak-ketak la bdn aku.. MRS MUSCLE


Timbul lak isu rmh sewan kenderaan.... aku xkisah sgt..sewa je kandang zoo taiping yg kosong 2… lpas 2 g skolah ..naik kuda ke unta ke rimau ke..ganas cket.. tmbat je kt tiang bendera..xpyh susah2 carik parking

Aku pn p la zahirkan kerisauan aku kt kwn2… diorg YAKIN yg aku boleh hadapi… sbb aku ni kasar + ganas+gangster+suara kuat ( dlm erti kata lain kak yong la)…walaupun kurg bnar..tp thanks weh…bg aku smgt..


Tp…aku anggap 2 cbrn.. hidup kalau sng je mnjang..x best jgk kn… tp yg terbaik skali..siap bdk2 ni rncg nk g hang out hujung mgu lg 2.. *woit2 nk praktikal ke bcuti*

PRKTIKAL ITU INDAH

P/S: mama n abah dulu pn praktikal skolah lelaki..kalau depa boleh ..xkn aku xley?

Tuesday, 13 March 2012

nikmat~




salam semuaaaa.....








ok...spt hari2 lain..sibuk 2...jgn citer la.. serabut sgt..tp utk surender.. no..no..no.. iye la manusia kdg2 rs down..biasala 2...


so apa nk di kongsi hari nie... nikmat... byk ALLAH bg kita nikmat yg jrg skali kita renung... nikmt sihat..nikmat ilmu..nikmat bahagia... kalau sedih2 / ada dugaan yg menimpa kita..mkna nya..ALLAH rindu nk dgr rintihan kita...* x bangga ke ALLAH rindu kt korang?*


lg 1 term / frasa yg sgt la aku suka tyme diskus2 bsma kwn2 td ....


" kebaikan kita kt dunia ibarat bata & simen utk rmh kita kt syurga...kita sndiri sbg supplier brg2 tsebut...bila kurang buat baik..maka lmbt a rmh 2 nk siap... so sng crita... kita sndiri yg tntukn kita pilih syurga / neraka.." see2?  xkan xde org nk masuk syurga kn... 


YA ALLAH..kwn2... sng sioot nk masuk syurga... sekecil zarah punya kebaikan pn sudah mjdi bekalan simen & bata utk rmh kita kt syurga nuuu... 


lg 1 *nak ingatkan kwn2 serta diri sndri*..nk mintak tlg ? leh ?


plisss...jgn tinggal solat wajib 5 waktu & baca Quran.... sbb kemana pn kita..siapa pn kita...2 bnda ni la yg akn jd tiang rumah kita kt syurga t... x kn la nk rmh je kn...phiasan2 dia??? ala..solat 2 bkn susah pn kn... bc Quran pn sng je... apa yag pntg???? ISTIQAMAH!!! ( nada wonderpet)


aku syg angpa & diri aku..so that's y (speaking amerika lak) aku nk ingtkn..iye la..kita ni dok sibuk2 esaimen..miting...kelas... jgn lupa spend cket ms utk santapan rohani... bc buku2 agama ke..dgr crmh kt utube ke... *skrg seemuaaaa hujung jari bro* x susah kn?


so... kpd yg bc...share2 la mudah2an jd bekalan bata & simen utk rumah kita kt syurga...


P/S: solat & bc Quran selalu keyh? * syg r kt angpa semua..siyes!!! *

Monday, 12 March 2012

impian









Salam...


before g kelas ...aku mmg suka bc pkra2 yg memotivasikan aku..cthnya blog la... tgk cmner org2 yg bjaya mdpt kjayaan...


sbb apa? sbb sedikit sbyk..menaikkan smgt aku utk terus bjaya...


mmg..dr sekoalh lg aku wat keja ni..hahaha... dulu tyme xde blogging2 ni..aku suka dgr lagu2 yg leh warm up aku utk g kelas...believe me ..it works...


wat pkara cmni...(mbc blog n dgr lagu2 smgt) mmg manaikkan motivasi... iye la kan ..aku ni pmalas cket...so kalau hrp kn gitu  je mmg mls la adenyer...


smlm tyme ada org fogging kt kolej..diorg mtk semua stdnt trun... so aku pn trun la sbg sokongan utk mbanteras nyamuk..*cewaahhh* 


so xtw nk lpaks mn...aku pn g la tepi sg kt kolej aku ni *lama dh x lepak c2*..org lain semua ngn kwn beb..aku sorg2 je..sob3... xpe la... so smbil2 layan lagu kosong...aku pn visualize impian aku...*smbil melihat aliran sg*...


tw x apa impian aku...apa yg aku bygkan ttg diri aku ni...??? 


aku selalu tbygkan aku jd penulis tkenal... penulis novel tkenal...lpas 2 ada yg nk filemkn novel 2 mjadi 1 karya hidup..then..i'll be the script writer la of cos..


lpas 2 kn..aku suka mimpikan yg aku akn bgaul ngn org2 tkenal..& hebat... sbb aku pnh tbc..bila kita bgaul org2 hebat..so aura2 dia akn meresap kt kita..& kita pn akn mjadi hebat..i.allah..




bila aku g kedai buku..aku suka bygkan yg buku aku merupakan salah 1 buku yg laris terjual.. haaa...puas seyh.. 


*alhamdulillah...part nk tulis buku 2 dh pn tercapai... ye..ye.. t beli la buku aku 2 ye.. *


lpas 2 aku xde mslh kewangan..ha..aku ada keta sndiri..biarla keta 2 xmewah..janji keta...lepas 2 aku teringin jgk nk ada DSLR sndiri..*selama ni tgk yg mmbr je ada ..sob3*








aku suka life yg enjoyable..aku buat apa yg aku suka....


lps 2 aku jgk ada impian nk main muzik... apa2 instrumen la... jnji bila tyme2 senggang aku leh luahkan dlm lagu..haaa...






lpas 2 aku leh g mn2 yg aku suka... terutama sekali tepi pntai ke..sg ke... 


~ dan aku x mau aku rs tsekat melakukan apa yang aku suka~


huhu.... aku suka hidup yg xde mslh... (smua org xnak mslh kan)...


P/S: sederhana tp sempurna...





Sunday, 11 March 2012

~ nak jadik sng bknnya sng tp x mustahil~ (NAJWA LATIF)






salam...

blogku bsawang lg... huhu..agak lama jari2 ku ini x menari2 mnulis blog...

sibuk der...mcm2 keja... tesis+lab repot+mikroteaching+assignment+presentation+persatuan ah..mcm2 laaaa...

nak wt cmner kn..dh tggjwb..so aku buatlah dgn hati yg ikhlas * ceeeewwaaahhh *

tah cmne...skrg ni aku dok lyn najwa latif lak... ntah rs minat ah kt najwa ni.. selalu jgk aku usha2 blog dia  nice...


kekaguman aku terserlah dgn pantene kejayaan najwa di usia yg sgttt muda ... kecik2 dh tkenal..boleh carik duit...


lg 1 aku sgt suka stail dia..cara tudung+pakaian dia...kna seyh ngn jiwa mak ni. * sopan +simple+menarik*

tp 2 la akn..bila tkenal..mcm2 la org xsuka... bila lyn video dia kt utube... aku tgk ada jgk yg mcaci-cerca najwa... bg aku oh sguh x civilize punya org daa...cite bab suara aurat la... mcm2 ..k itu x dinafikan... but..knp yg btudung , sopan mcm 2 kemain tegur...tp yg ramai dok tayang rmbut + pakai bj cm pengemis xcukup kain 2 x tegur plak...

pstu kata suara najwa x sedap... eh kak..kalau xsedap xde la org amik dia mnyanyi... aduh... skurg2nye dia ada gak pminat..kau ade??? 

ha nmpk hangin kt situ kn...aku ni bkn la fanatik benar ngn najwa 2... tp 2 la...kdg2 org kita nie...lebih suka mjatuhkan dr menyokong..susah ati sgt kalau tgk org sng kn... * renungkanlah*


tp cool je najwa..dia kisah apa..angpa kutuk dia pn..org stil gak pgil dia perform... duit masuk gak.. drpd kita ni dok mkn duit mak bapak lagi kan..baik lg dia carik duit sndiri...

tp bila aku bc blog dia aku rs termotivasi sgt..coz dr bwh dia mula smpai org knl dia... haaa....tp 2 la yg plg mak respek 2..kecik2 dh leh cari mkn sndiri...*2 yg aku jeles 2*hahahaha

kaitan ngn tjuk entri?

nak jdik sng??? bkn sng... tp x mustahil kalau berusaha..pnt ..stres 2 pkara biasa dlm mgejar kjayaan... tp nikmat dia.... hanya yg dh pnh rs tw nkmat kjyaan 2...

so..rsnya walaupun kita ni tua lg pd najwa latif.. tp x salah rsnya kalau kita amik iktibar dgn sgala usaha dia smpai dia bjaya... kn?

P/S: lagu kosong mmg sedap ah...

~ nak jadik sng bknnya sng tp x mustahil~ (NAJWA LATIF)






salam...

blogku bsawang lg... huhu..agak lama jari2 ku ini x menari2 mnulis blog...

sibuk der...mcm2 keja... tesis+lab repot+mikroteaching+assignment+presentation+persatuan ah..mcm2 laaaa...

nak wt cmner kn..dh tggjwb..so aku buatlah dgn hati yg ikhlas * ceeeewwaaahhh *

tah cmne...skrg ni aku dok lyn najwa latif lak... ntah rs minat ah kt najwa ni.. selalu jgk aku usha2 blog dia  nice...


kekaguman aku terserlah dgn pantene kejayaan najwa di usia yg sgttt muda ... kecik2 dh tkenal..boleh carik duit...


lg 1 aku sgt suka stail dia..cara tudung+pakaian dia...kna seyh ngn jiwa mak ni. * sopan +simple+menarik*

tp 2 la akn..bila tkenal..mcm2 la org xsuka... bila lyn video dia kt utube... aku tgk ada jgk yg mcaci-cerca najwa... bg aku oh sguh x civilize punya org daa...cite bab suara aurat la... mcm2 ..k itu x dinafikan... but..knp yg btudung , sopan mcm 2 kemain tegur...tp yg ramai dok tayang rmbut + pakai bj cm pengemis xcukup kain 2 x tegur plak...

pstu kata suara najwa x sedap... eh kak..kalau xsedap xde la org amik dia mnyanyi... aduh... skurg2nye dia ada gak pminat..kau ade??? 

ha nmpk hangin kt situ kn...aku ni bkn la fanatik benar ngn najwa 2... tp 2 la...kdg2 org kita nie...lebih suka mjatuhkan dr menyokong..susah ati sgt kalau tgk org sng kn... * renungkanlah*


tp cool je najwa..dia kisah apa..angpa kutuk dia pn..org stil gak pgil dia perform... duit masuk gak.. drpd kita ni dok mkn duit mak bapak lagi kan..baik lg dia carik duit sndiri...

tp bila aku bc blog dia aku rs termotivasi sgt..coz dr bwh dia mula smpai org knl dia... haaa....tp 2 la yg plg mak respek 2..kecik2 dh leh cari mkn sndiri...*2 yg aku jeles 2*hahahaha

kaitan ngn tjuk entri?

nak jdik sng??? bkn sng... tp x mustahil kalau berusaha..pnt ..stres 2 pkara biasa dlm mgejar kjayaan... tp nikmat dia.... hanya yg dh pnh rs tw nkmat kjyaan 2...

so..rsnya walaupun kita ni tua lg pd najwa latif.. tp x salah rsnya kalau kita amik iktibar dgn sgala usaha dia smpai dia bjaya... kn?

P/S: lagu kosong mmg sedap ah...

Thursday, 8 March 2012

kecederaan minda & jiwa~





salam...


bsawang dh rsnyer blog nie.. bkn nak tipu ke apa... siyes bz... balik bilik utk tido je... yg lain 2 semuanya dipenuhi dgn aktiviti luar...


skrg ni mmg ngah tekanan perasaan...

  • keja berlambak
  • program
  • duit tarak
huhu... lama dh aku tahan2 spy teruskn berlari..sygnya..langkah kaki ni mkin plahan...

aku cuba weh... cuba... maintainkan larian.... tp aku manusia kn... 

(stat rs nak nangis la ni).... ahhh.... 

aku ni nmpk cm tough..tp bila 1 bnda aku xley share... mulala... air mata berjuraian...

kt kelas ..cm hepi..tp disbalik 2... rs susah + sedih+stres+sentap....


nk mntk tlg kt sapa la... 

permudahkanlah ..ya ALLAH...