Wednesday 30 January 2013

#Review buku~ Aku Bercerita (ramlee awang murshid)



Assalamualaikum….


Wassup guys??? Ada sihat ka ini hari??

So hari ni terasa nk share 1 buku iaitu naskah drpd penulis tersohor Ramlee Awang Murshid. As u oll know, aku minat kat RAM ni sbb buku dia lain drpd yg lain. Nak2 genre buku2 dia kebanyakkannya kena ngn jiwa psiko aku.. hahaha… aku xpsiko lah.. jd, sbg peminat no 1 buku2 dia, aku mestilah jd insan yg terawal memiliki buku baru dia iaitu AKU BERCERITA.

AKU BERCERITA, mengisahkan seorang penulis novel yang mengalami kejadian-kejadian aneh apabila ingin menulis. Ok intro pn sudah bikin goyang kan… hahahah… so penulis ni pun pergilah ke satu tempat utk menulis senang kata nak cari ketenangan supaya idea mudah masuk la. Tetapi kejadian misteri berlaku apabila, terdapat beberapa cerita yang tak tahu sapa penulisnya, tertempek yakni ada didalam dekstopnya tanpa diundang. So bila si penulis ni bukak folder2 cerita itu, gaya penulisan cerita itu sama dgn gaya penulisannya. Dan dia telah mengkopi yakni mencuri cerita2 tersebut dan dijadikan ceritanya. Bila dia ambil cerita2 tersebut dia dibayangi oleh seseorang yang memarahinya kerana mencuri karya tersebut. Kesudahannya??? *belilah buku tersebut..kuang3x*

autograf yg mahal tu...

Pandapat aku… seperti biasa RAM berjaya membuatkan neuron2 I bekerja keras untuk memikirkan apa yg sebenarnya berlaku. Dan yang paling aku suka sal cerita2 RAM ni, ending dia selalu unexpected. Satu kejutan yang aku sgt suka. Sebab kita x sangka ending dia akan jd sangat misteri.

So, aku syorkan kpd mereka2 yg minat ngn cerita2 bergenre sebegini.. dptka buku ni dipasaran. Baca dulu baru tahu best x best.. sbb kan aku dulu pn x minat, tp bila dh baca 1 buku dia yg btajuk UNGU KARMILLA terus ketagih… hahaha…




P/S: nantikan dr aku.. PEMINAT~ genre psiko…

No comments:

Post a Comment