Monday 30 January 2012

cUkUp IsLaM kah diri ini???



Salam...

sebak dada tgk video kt u-tube ttg DIANA AMIR bertudung... tetiba tsedar dr lamunan pjg.. bhw ALLAH itu kalau Dia nak bg hidayah... anytime ....



b4 tgk video Diana Amir (DA)... aku ada baca blog FARAH LEE ...wife ally iskandar..ttg hidayah dia dpt utk pakai tudung... menitik2 airmata aku baca....


siyes touch up...touching ... dan aku reflek pd diri sndiri.. ohhh... kerdilnya...

btapa ALLAH syg pd kita... Dia selalu bg peluang utk btaubat & ubah diri... tp malangnya kita yg hina ni bongkak +ego... kita siapa nk ego2 ngn MAHA BERKUASA?

tiap2 hari aku psg azam...nak tingkatkan amal ibadah... kdg2 utk sentiasa mgingatkan azam yg selalu aku x konsisten buat 2..aku tulis merata-rata... tp... azam tinggal azam...mula2 kemain...tp lama2 berabuk...

(airmata berjurai lagi).. itu mslh aku...ISTIQAMAH...oh bertapa x kuatnya aku..mudah terpengaruh dan dipengaruhi....

aku takut neraka, aku takut mati, aku takut bila kiamat tiba, aku takut DIA... tapi..xda tndkn konsisten nak pastikan bhw aku berada dlm golongan yg 'pergi' dgn wajah yg tsenyum...


Sabda Rasulullah S.A.W:
"Berteguh-hatilah kamu (istiqamahlah) kamu meskipun tidak akan mampu melakukan sepenuhnya. Ketahuilah bahawa bahagian terbaik dari agamamu adalah sembahyang, dan tiada seseorang yang memelihara wudhu’, kecuali orang yang beriman.” 

(HR Ahmad, Ibnu Majah, Al-Hakim dan Al-Baihaqi)


aku solat..tp khusyuknya belum tentu...

aku baca quran ...tp maksudnya aku xdalami

aku pakai tudung tp kesempurannya xpasti

aku puasa tp...diterima/x blom pasti...

perkataan, perangai bkn cm org mukmin yg dituntut....

sdgkan aku hidup dikelilingi org yg baik2..mama sorg ustzh, abah sorg ustz...adik2 aku pakai tudung labuh2...family..kwn2... aku ??? jdik ahli neraka sensorg

aku xmaw rugi... aku org islam tp tempah tiket ke neraka...

aku rs kdg2 org yg baru pakai tudung jauh lebih baik dari aku yg sejak kecil lagi di asuh bertudung... siyesly...

aaaaaaaaaaa..... (sebak +sesak dada)

P/S: airmata lagi laju dripada gerakan jari-jemari ini...


No comments:

Post a Comment