Tuesday 3 January 2012

gangguan mimpi & cara atasi (bdasarkn pgalaman)


salam semua....

aha...kwn2..korg pnh x tkena gangguan (bkn gangguan seksual ke ..bkn2).. i mean in term of gangguan mistik2 ke... pnh??? 

ha..kt sini aku nk share gangguan2 yg selalu dihadapi & cara atasi... bkn omong kosong ke apa ek..seriously dari pengalaman aku sendiri.. 

tahun lepas (2010).. dlm area bln 10..11.. gitu.. (aku xingt bila)..aku selalu diganggu mimpi2 aneh... n mngalami peristiwa aneh jgk la... iye la org kta itu mainan tido..tp kdg2 petunjuk..iye x.. haaaa...mula2 aku xamek pot sgt sbb aku anggap mainan semua 2 ..tp kalau dh mimpi byk kali 2.. apa cer???

antara mimpi yg aneh2 tsebut (skema weh ayat)

mimpi 1: mimpi ada org bg baby kt aku..mtk aku susukan (bkn badan k..botol je).. mimpi ni yg plg kerap..
             bila aku tnya mrk yg bidang..diorg kata ada org nk hntr 'sumtin' kt aku.. hah ..sudah... kalau hantar 
             duit..aku no hal la.. ni hntr 'bnda alah' 2..menurut org 2 la.. 

mimpi 2: aku kt lobi hotel (dlm mimpi 2 la) lpas 2..seorg pmpn india..umur ala2 20an gitu, rmbut lurus paras 
              bahu..menerpa kt aku n mitk tlg smbil menangis2.. siap melutut lg 2...muka dia seram je weh..mimpi 
              2 dtg dlm 2 kali (kalau xsilap)

mimpi 3: bdk kecik ..umur dlm 6 tahun cm2..main kt blkg rmh aku...bila aku g dkt ngn dia tetiba je muka dia
              berubah, jd mnyeramkan + siap btaring lak 2.. kacau...

mimpi 4: aku kt dlm lif..ada 3 pmpn lain yg ada kt lif 2..1 btudung, 2 free hair ..tp tiga2 membelakagkan aku..
             dlm mimpi 2, aku rs ngantuk gila babai r... bila aku terlelap jap.. 3 pmpn 2 tetiba je meresap dlm bdn       
             aku .. sedar2 aku 'ditindih'...

mimpi 5: ada ular kepala 2 ... kejar aku kemain... tp lpas 2 bapak saudara aku yg tlg uruskan ular 2.. 

tp kn mimpi2 ni cm xde ending... haaa... so spt yg aku ktakan aku mula2 xamek pot sgt..tp bila aku surf tenet..bc buku tafsir mimpi scr islam (ibnu sirin)... seram eh.. rupa2 ada mksd dlm mimpi2 2..nk taw apa..rajin2 la surf...

aku citer la kt kwn2 , family n pd mrk yg bidang...

kawan2 aku bpndpt , slh 2 sbb adlh krn aku rajin sgt jogging sorg2 ..pg2 buta kat kebun kelapa sawit area kolej aku ni... diorg kata 2 tempat 'benda alah ' 2... alamak.. potong btol..aku baru je nk dptkn bentuk bdn yg ideal..(bajet model la..) aku xsuka jog ptg2 coz ramai n kurg menenangkan bbndg pg..alahaiii...

so aku tnya la adik kandung aku sekor sorg nie ... so dia pn bg r tips ni kt aku...antaranya...

 ~ bersihkan bilik/rmh & jgk diri (ada 2 makna)

1. cuci la cadar ke..sarung bntal ke, selimut ke.. n sapu , kemas , mop bilik 2... n jgk kna rjin2 bersihkn diri iaitu mandi... (mcm aku x mndi je kan)... mksdnya jg kbersihan la.. sbb dia kata may be bnda alah 2 dh cam bau kita so,... suka la dia kn.. lgpn syaitan kn suka tmpt2 kotor..

2. bersihkan dgn ayat2 al-quran (kalau agama lain 2 ikut la kpcyaan msg2)..cthnya psg la ayat quran kt bilik 2 kuat2 cket , jgn asek dgr lagu selena gomez je (wala..sentap wa dgr).. solat selalu..baca quran dlm bilik....
lari la bnda alah 2...

~ jgn takut n layan ketakutan 2...

bknla kata wat berani smpai ke tahap mcabar bnda alah 2... juz anggap 2 bygn ja (walaupun btol..hahaha).. bila rs takut sgt2 amik wudhu' & bc ayat kursi

~ +ve thinking

iye la ..slh 1 sbb gngguan adlh stress... ha... bila stress 2 lak.. jgn la lyn sgt...aku pn selalu je stres la..kdg2 rs down..so kita kita la carik sesuatu yg leh wat kita release.. ptamanya dr sudut agama bc la quran ke /solat..kedua aku suka tgk video2 lawak... ( sepah ke jozan ke)..xpun crmh uztz kazim, uztz azhar... xpun ajak kwn2 g buang masa jap.. lepak2 chill gitu... i.allah... hilangla...

so..aku amalkan la..DAN.... yeah..ternyata bkesan der..skrg ni aku dh xde mimpi2 pelik dlm tido ku.. ALHAMDULILLAH sgt2.... siyesly...

kalau ada yg punya pngalamn cm aku..ce try test tips ni... keyh...

P/S : setiap mslh ada penyelesaiannya... tinggal nk carik jer....



No comments:

Post a Comment