Sunday 5 February 2012

maulud yg terindah~

salam maulidur rasul....



alhamdulillah... masih menyedut oksigen dibumi ALLAH nie... 


sempena smbutn maulud nabi thn nie... abah myambutnya sbg sorg pengetua 4 the 1st tyme di SMKAB..           ( sekolah menengah agama baling) so beliau pn dijemput utk g smbut....


mmg pesen abah... kalau semua anak2 ada kt rumah...kalau ada majlis ..semua dia akn angkut p... kalau cket xpe gak..ni nah kau..9 org... 


so km pn wt robongan cik kiah la g sna.. smbutan dia simple tp pnuh pengisian... mmg best..lama aku x menginvolvekan diri kt mjlis2 sedemikian...


so mcm biasa la...solat maghrib+ hajat+taubat secara bjemaah.... tazkirah then...solat isya'... lepas 2 selawat beramai2... mmg best sgt...dh la suara bdk yg conduct 2..mmg A r... merdu seyh... terentap jantung...


after isya'.... km dihidangkan dgn sajian ilmu... cermah ttg nabi muhammad... taw sapa yg bg ceramah 2?


ustaz kesygn aku tyme skolah menengah.... USTAZ FUAD ..... Ya Allah...aku sgt merindui ustaz 2.. 


bila dia bg ceramah 2...aku rs cm nak nangis coz aku sgt teringat tyme dia ngajar aku arab dr form 1 smpai form 5... mmg ustaz xberubah...suka wat lawak... mngekek2 org gelak... pandai dia attract stdnt...barula ceramah x mbosankan dismpng mdapat ilmu bemanfaat ..insyaaalllahhh...


xleh lupa tyme crmh dia bcerita ttg cerita novel yg berguna iaitu 'JAJA DAN DIN'..hahahaha....aku kna beli ahhh...


after crmh 2..aku pn terus g jmpa ustaz... sembang 2-3 bakul... mmg best weh..hilang wa punya winduuu...


lepas 2 km pn tidooo....ktorg sekeluarga stay kt smkab... kt royal room...bilik diraja 2... hahahaha.. style r agama baling..terbaeksss dr ladang ....


pg2 soknya... (pg td laaa) km pn qiam la... mmg bmakna ahh cuti kali ni... 


otw balik..rata2 kmpung berarak... meriah ahhh...siyesly..dr sekecil2 org smpai xtua2 org semua pakat berarak... alhamdulillah...


Ya Rasul Salam Alaik....


~ SeLaMaT mEnYaMbUt MaULiDuRrAsUL~


P/S: jgn beria smbut tahun baru n merdeka sgt..  :p

No comments:

Post a Comment