Monday 23 January 2012

sekolah & lagu sekolah...



salam...



ekcelli... aku ngah dlm dilemma wanita nie.. tp rs2 aku dh wat kptsn..juz x citer lg kt parent ttg kptsn nie.. xpa biar la dlu... huhu


ngah dok godak lappy nie.. tetba lak rs nk story kt u olls psl skola n IPT yg aku pnh jejak..


byk bg aku pngalaman... ilmu...susah..sng...kejayaan...yg pntg sekali buat aku byk jmpa insan yg pelbagai species walaupun kita nie semua homosapiens... 


saja  nk share lencana + lagu skolah aku dulu2..sapa yg pnh sama skolah ngn aku..sila nyanyi ngn bangga keyh....

(lagu tadika xde coz aku xtadika..trus rembat msuk drjh 1)


SEKOLAH KEBANGSAAN SIONG


Lagu sekolah

Sekolah Kebangsaan Siong
Bak sinaran suria
Menyinari alam semesta
Ilmu suluhan hidup
Tugas membimbing anak bangsa
Dengan hati yang ikhlas
Itulah sekolah kita
Terbukti sudah berjaya!!!



SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN BALING


SMKB ..
Sekolah gemilang 
Daya Usaha dan Jaya
Putera puteri nan penyayang
Berilmu serta berwawasan

SMKB
Sekolah gemilang
Cita-cita serupa
Rukun negara kita
Panduan hidup kami semua

Kami kreatif dan Inovatif
Ke era kecemerlangan
Bersatu teguh bercerai roboh
Kita amal bersama

Kita bina kita bela
bergerak kita maju
Harapan masa depan 
SMKBku gemilang



KOLEJ MATRIKULASI PERAK


Berdiri megahnya
Kolej Matrikulasi Perak
Diwarnai keindahan bukit bukau subur menghijau

Disini lahirnya 
Anak-anak bangsa berjaya
Mendukung cita-cita
Wawasan negara
Bersatu kita bersama 
Mengorak langkah 
Kesatu arah satu tujuan
Menuju kecemerlangan

Realisasikan impian
Mencipta kejayaan
Misi dan Visi diutamakan
Jadikan pegangan kita 
Berusaha bersama
Dengan semangat waja
Buktikan kepada semua
Kita warga cemerlang gemilang
Namamu
menjadi kebanggaan kita bersama



UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS


Ibu kandung suluh budiman
Obor dimalam gelap
Bina budi penyebar tekad
Pancaran semangat waja

Ibu kandung suluh budiman
Ibu pujaan kami
Yang berjasa pada masyarakat
Hidup gagah berani

Ibu kandung suluh budiman
Dengarlah sumpah sumbangsih nan suci
Selagi hayat dikandung badan
Kami tetap berbakti

aku selalu ingt lagu2 sekolah or IPT yg aku pnh stay... coz aku mmg suka nyanyi2 nie...

setiap sekolah ada simpan kenangan yg xdpt aku lupa r..

sk siong... ada bdk sawan tyme aku jdk emcee perhimpunan..kaget je aku tyme 2..iya la br drjh 6... ketaq...2 antara tyne terawal aku jdik emcee

smk baling... yg plg hot adalah tyme ada bdk ting 1 meninggal dlm kelas... time P&P lak 2... mati syahid 2...

KMPk....tragedi tanah runtuh...wahahahaha..kecoh..

UPSI... demonstrasi...

hehehehe.. best weh..blaja... siyesly...

P/S: selagi ada peluang..rebutla ilmu.... 




No comments:

Post a Comment