Sunday 19 February 2012

kemalangan : ujian & hikmah...




SaLaM 






SaLaM menyambung pengajian buat yg masih blaja cm aku ni... yg dh keja..erm untunglaaa


letih bkn main skrg ni... mlm td br smpai di bumi murabbi ni.. lpas 2 trus angkt brg..naik muscle2 mengalahkan malik noor...


tp yg lebih tragik nyer smlm.. otw nk balik sini..aku naik la bas... cm biasa la..aku mmg tido ja selalu dlm bas...bajet kalau aku tido t cpt smpai..ha nmpk psikologi diaaa


dlm elok2 dok lelap 2... tba2 aku dgr org dlm bas terjerit2... bas pulak dh mcm roller coster... terumbang- ambing...


aku bukak mata aku tgk bas 2 dh msuk hutan mn tah... bila cik bas 2 brek je.. aku yg mamai2 lg ni.. terhentak kt kerusi dpn... gila sakit...







Ya Allah..rupa2nya... aku eksiden... ngn keta..org kt bas xde apa2 sgt... keta 2 mmg teruk..kemik abeh..mak cik yg dlm keta 2 dh pengsan dh..kepala tersepit kt pintu.. meraung2 anak dia....


mak cik kt tmpat duduk aku lak.. histeria dok mjerit2 terkejut.. panik sguh tyme 2... aku pn turun je la dr bas.. tgk ramai org kt kg 2 dh kumpul...


aku pn xtw sapa slh..sbb aku tdo.. huhu..bila org dok tnya aku..aku pn speechless... 


bkn main lama... aku cangak kt tmpat kejadia..sempat la sembang ngn cik ambulans, cik bomba, cik polis... 


ermm...mcm2 hal... aku anggap ni 1 pengalaman... 1 ujian..dan 1 hikmah...nasib naik ALLAH x amek nyawa aku tyme 2... ada kesempatan utk btaubat... tq ALLAH...

No comments:

Post a Comment