Tuesday 20 December 2016

Bermulalah PJJ πŸ˜‘

Assalamualaikum...



Hari nie kat baling dari pagi mbawa ke malam, hujan... rasa mcm dok London lak. Sejuk .....

Cuti sekolah pun makin melabuhkan tirai. Bermulalah PJJ dgn En. Suami (ni yg paling x dpt nak hadap ni)... mulalah bizi dgn budak nak SPM balik, budak tarian , miting, kursus... omaigad... apasal la cuti sebulan je. Bagi la cuti 2 bulan ke...huhu.. (ni lemaks.. haha).

Dahlah egtukar yg rayuan tu tak menunjukkan sebarang sinar bhagia utk termakbul. Haha.... 2017 cuba lagi ...

Dulu aku ingat aku sado bila alami PJJ ni. Rupa2nya aku ni lemah jgk. Tp kan aku rasa aku makin lemah ( ataupun naik lemak) sejak kawin ni. Dulu time bujang, aku survive je, ke hulu ke hilir, panjat tangga baiki mentol, repair barang sndiri, baiki enjin keta sendiri ( ni hiperbola). Sejak ada Encik Suami ni tetiba ala2 princess. Semua x leh buat sendiri.. Mengadanyaaa.....πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯Pediaaaaaa.....



Barulah aku rasa sendiri, keperitan jiwa dan raga bila jauh ngn Encik Suami ni (nak2 plak bila  ada psgn yg  bermanja-manja dpn mata... tak ke rosak ketabahan org berPJJ ni?). Kesian la sikit kt kitaorg yg jumpa suami sebulan sekali ni.. huhu..

Aku baru 3 bulan kawin dan jauh dari suami dah meroyan mcm ni. Tabiklah pd yg dah bertahun2 jauh. Share tips plis... huhu...
😒
Tapi tak apalah... nak merungut pjg pn..nak minta simpati pun... tak guna jgk... masa berjalan pantas utk terus meratap. So 2017 sibukkan diri... Enjoy momen2 terakhir di Miri (amin). Dan make time go faster again.

Chaiyok 2017.. Be good to me...😊

No comments:

Post a Comment