Thursday 10 November 2011

rAsIoNaLkAh tErM " bE yOuRsELf "

aSsALaMuALaIKuM gUyS...




ermm... mood aku kureng cket ari nie..actually dr pg td...


knp????


aku tfikir yg hidup aku xmcm org lain..sukar mdpt sesuatu n blom mdpt sesuatu yg aku nk....


ha... 2 dia mslh aku skrg...


tp bila aku ngadu kpd 'mrk', 'mrk' 2 bkata " Be YoUrSeLf" ...


aRgHhH..SuMtImE i HaTe ThAt TeRm.. rasionalkah??? 2 persoalan diaaa...


oooo..kalau gitu kita xperlu lgsungkah mgubah diri kita.. kalau A..A ja la smpai mati... xder pningkatan...so apa guna nenek moyang kita wat term " masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang kerbu menguak" (betul ke ??? lantak r ...)


cthnya, kalau kita dulu selekeh, so kita kna kekalkan keselekehan kitakah..ye la dh lu kata be yourself...


kalau kita miskin, so terus miskin smpai 7 keturunan...dh 2 be yourself kn...


kalau kita xcerdik..kekalkanlah coz be yourself... 


kalau kita obes...so biarkan ja..sbb be yourself kan...


emo nyer gua rs skrg... 






apa2 pn pndpt aku selaku kak yong... kita bkn hipokrit / menipu... tp BERADAPTASI ngn kwsn sekeliling...


kita perlu jgk jd yg lebih baik..but it doesn't mean lu x bersyukur beb!!! 2 bmakna lu nk increase kualiti dlm idop lu keyh... 


so ... sy mbantah yang arif!!!! hahahaha... aku bkn xsetuju lgsg term "be yourself " 2 tp..at certain tyme it can be used... but still u need 2 repair n formatt yourself..2 be better person in life..(kak yong kalau mrh ckp omputih)


p/s:  xsetuju??? lantak lu la... persepsi msg2..

No comments:

Post a Comment