Thursday 22 November 2012

Cantik itu ALLAH bagi...

assalamualaikum n salam sejahtera...


pg td sesaja la bukak youtube then dgr crmh uztaz azhar idrus.. ustaz yg di mnati krn cara penyampaian dakwah yg bg aku berkesan dan mudah difahami.. aku kira semua knl beliau kn... so dgr la.. nk g crmh dia xdpt.. so cara ni la yg aku rs mungkin boleh lah menambah sedikit sebanyak ilmu didada... 

byk video yg menarik..membicarakan soal hukum hakam yg aku kira ramai drpd kita yg rs bnda tu xpa tp sbnrnya x boleh... haaa... 

iye lah.. manusia kdg2 suka dgr FATWA KEDAI KOPI..maknanya..dgr org kata.. org mana2 tah dia dgr aku pn xtw.. org kita JARANG dgr FATWA ULAMA YANG LAYAK DIPANGGIL ULAMA... then mula la confius..lpas tu buat bnda yg x sepatutnyaaaaaaa...

so.. aku pn terdgr 1 video n tertarik la nk share ...

berkenaan dgn bersolek... bnda yg selalu jd kontroversi dlm klgn pmpn... 

knp kita perlu bersolek?? aku tinggalkan persoalan kt kwn2... (sbb aku jarang gila bersolek )


bersolek tu x salah... tp yg SALAH bila kita berlebih-lebih dlm bersolek... cukuplah sekadar ada... cket2 jd la...

nak melawa boleh tp jgn smpai berdosa....


then 1 ayat yg aku suka n tertarik sgt lebih kurang cmni... :

org yang make up over , dia tak yakin dgn kecantikan yg ALLAH bg kat dia... (bila fikir2.. mmg munasabah)

then , aku pn ada baca buku psikologi...

ahli psikologi pn kata..org yg make up over..KURANG KEYAKINAN DIRI...

tp bila aku ckp cmtu... ada jgk org marah aku.. huk3.. 
mcm aku kata td..bersolek boleh ..tp JGN LEBIH-LEBIH...

then tetibe aku teringat kata2 adik aku...

 AKU : ish kalau hidung aku mancung mesti aku lawa..( sj bersembang nk bg kna kutuk..keh3x)
ADIK: Allah tu dh tulis kalau hidung kembang tu sbnrnya cantik utk kita, kalau mancung msti huduh..

ting!!! aku terfikir... 

betul... sbb ALLAH maha mengetahui hikmah setiap apa org yang make up over , dia tak yakin dgn kecantikan yg ALLAH bg kat dia... yg dia jdikan... iyelah cth..KALAU muka A sesuai la ngn hidung mancung pipi gebu.. KALAU B sesuai hidung besar cket, pipi kurus... semua ALLAH dh letak cantekkk punya...

sebab itu org selalu ckp cntik tu subjektif... boleh jd lain mengikut persepsi masing2... haaaa....

ok... kita dh cantik dh ALLAH jadikan... cantik sgt...

tgk farah lee ada dia solek beria? x kn.. biasa je... 
yg pntg hati yg cantik....
*aku boh gmbr dia sbb aku suka dia *

No comments:

Post a Comment