Wednesday 12 September 2012

apa yg ALLAH bg..itu yg terbaik...

salam...

dulu...
tyme zmn skolah... suara aku dimanipulasi... suara aku kdg2 org guna suruh jd tekong nasyid... jd command kawad... jd MC..jd DJ.. mcm2 r yg melibatkan suara... sbb ? suara aku kuat...lantang... (padahal ayu je .. ok.. statement ini tipu)

lpas tu sifat aku ni.. selalu jd bahan kritikan org terutamanya member2 lelaki... kasar.. jln pn ala2 malik noor.. sampai ada kwn lelaki aku kata aku pengkid...bila bdk 2 kata cm 2... aku rs nk lempang biar bisu ... suka2 dia je.. 

paling aku rs x adil n menyampah bila bdk laki dok kata suara itu aurat.. weh..kalau suara mendayu-dayu smpai menaikkan syahwat pn aurat la ... menyampah betul aku bila lelaki kata gitu kat aku.. siyes!!!

so..kdg2 aku rs cm.. knp ek aku cmni.. kasar2.. suara pn bagai nk retak bumi..

pernh aku tpikir nk ubah diri aku jd gegirl gitu... aku try tp x boleh.. aku touch up jgk.. tp still gaya2 kasar 2 ada...

so.. aku pn dok pikir la sbb musabab aku di kurniakan SANG PENCIPTA dgn watak begitu...

sehinggalah...

aku ngajar kt boys school.. then mata aku terbuka luas... bhw.. mmg ALLAH bg sesuatu yg kita perlu... bkn yg kita nak...

kalau ALLAH tu kata
 " FARHANA, ang mmg AKU kurniakan jd kasar sbb AKU nk  bg satu tggjwb yg besar utk ubah anak2 bangsa.."

then... here the reason...

kalau dulu..org yg ngata n kutuk coz kekasaran aku, now, dia antara yg memuji coz kekasaran itulah DR FATIMAH amanatkan aku ke skolah boys..

kalau dulu org kata kasar aku xde faedah... skrg ramaai yg mengakui keperluan wanita mjadi kasar sekali sekala... 

bukakla mata kwn2.. wanita kasar x semestinya tomboy..anti lelaki.. lesbian..pengkid...

kasar dia coz ALLAH tu ada rancangan TERBAIK utk dia...

so.. bila nk bercakap.. fikir abis2...

mcm marah je entri ni.. hahaha... xde la.. skdr nk pulangkan paku buah keras...



No comments:

Post a Comment