Friday 20 September 2013

RevIeW BuKu: MAGIS ( Ramlee Awang Murshid)








Salam... Hello..Hai...




wah2... lama benor nmpk nyer x menghupdate apa2 kat sini... tiba2 virus malas menjalar dipelusuk darah dlm bdn ni... hari ni, aku gagahkan jg diri supaya x terkubur cerita kita dan mereka... giteww...lgpn aku dh abeh bertugas sbg guru ganti... so masa relax ada 2-3 hari ni... walaupun rabu ni kne g interview utk isi post islamis studies teacher and BM teacher kat straits international school kat penang nun.. *kalau sapa tw apa2 sal skolah ni..habaq la kat ceq na*

gmbr time ngajor tu hari

okeh...

ni back to the title... buku magis ..buah tgn terbaru idolaku RAM.. asalnya aku nk beli online... dh nk kata rejeki... time aku konvo tu hari... karangkraf jual pulak buku ni dgn harge yg wow!!! murah beb!!!






sje nk tayang gmbr pre-konvo...



dinner bdk2 bio- kaler blok x-


MAGIS.....!!!!

kali ni aku amik ms lama cket...2 hari br habis baca... so... cerita sal apa????

as expected ...cerita dia sgt unexpected *pantun dua kerat*

menceritakan ttg 5 watak RAM sblm ni bersatu menentang kuasa jahat diakhir zaman... 5 watak yg mempunyai pelbagai keistimewaan ini adalah tombiruo, ryu watanabe, lakmana sunan, carlos n mikail yg tercampak di dunia akhir zmn... so saksikanlah keMAGISannya dgn dptkan buku ni...

aku suka MAGIS sbb kalau diteliti..the story more cm islamik cket walaupun citer dia ala2 masa depan gitu...bila mn agama ni bkn lg jd pggn kita.. bila mn kuasa yg mengaku tuhan menguasai kita... citer ni ada tahap kesuspenan tersendiri walaupun bkn citer hantu... part yg aku paling kagum adalah kehadiran pmpn tua yg selalu mengekori mereka ke mana2 sj.. ha... pmpn tua tu sapa? angpa p la beli n rskan sdiri keMAGISannya... walaweh...

siapa yg minat ngn RAM ni jgn segan p carik buku ni... kui3...

da....

P/S : kali ni rajin cket uploa byk gmbor... 

No comments:

Post a Comment