Sunday 1 April 2012

Indahnya Bersahabat



Salam semuaaaa….



Sahabat… sapa ada? Kalau xde dia tipuuu..hahaaha… aku rs xde org yg xde kwn … sikit ke byk ke mesti ada gak kn???

Aku mgaku bahawa dlm hidup aku selama 23 thn ni (hah …kantoi umoq) sahabt adalah elemen pntg dlm hidup aku.. aku xley dok sorg..korang pn cm2 gak kn???

So..kpd kwn2ku.. SK SIONG, SMK BALING, MATRIK PERAK, UPSI…kt mn2 je la.. tq 4 being my friend..tq sbb selalu tahan dgn perangai aku..yg kdg2 hangin..kdg2 melawak x kena gaya.. tq2..

Ehem3.. kalau kita rs 6 sem (3tahun) kita dh ckup kenal kwn kita… kalau kita rs kita dh cukup menangis ngn dia..kalau kita rs kita dh cukup bkongsi ngn dia… fikir sekali lg.. sbnrnya..mkin lama kita knl, mkin byk yang kita x tahu…

So..hargailah kwn2 kita(eh2 td shbt..ni kwn plak dh..eemmm..apa2 laaa)..sbb kalau kita hilang 1 kwn je… mcm hilang 1 dunia.. ce renung kata2 ni


“ sesungguhnya tidak lengkap iman seseorg itu , kita dia tak mengasihi saudara mereka..spt mn dia mgasihi diri dia sndiri”

Jd nya… apa pn konflik kita ngn shbt kita..ce ingt balik..apa kebaikan yg dia dh buat kt kita… I.allah..kita akn dpt maafkannya.. ia la…shbt2 kita pn manusia jgkk… kdg2 buat salah kn..so..maafkanlah dgn keikhlasan…

Memaafkan org x akan membuatkan anda jd kecil..malahan..dipandang tinggi…

“ Kau ada dikala ku jatuh… disetiap bangunku..terus menemaniku tanpa rs jemu..” (najwa letop latif)

Kpd yg pnh mgenali diri ini… tima kasih… SYG KORG KRN ALLAH…





No comments:

Post a Comment