Sunday 1 May 2011

pErKaRa Yg sELaLu OrG xSnGkE pSL aKu...

sALaM xSaNgKerEbLe...





Luar kdg2 xmenggambarkan dlmn bhaii.. kdg2 luaran org 2 nmpk mcm ganazz gila.. tp dlm hati ada taman, ada renda..ada ropol2, ada labuci... ada plak luaran mcm lembut ayu..tp dlmn keras mcm batu.. sbb 2 wujudnya peribahasa DON'T JUDGE THE BOOK BY ITS COVER'.. (speaking doe)... that's y the bcause la kn... kalau kita tgk org 2 br sehari atau sesaat.. jgn trus hukum dia ngn andaian anda... ahahahahaha..( motips aku gelak??)

aku pn xterkecuali dilanda mslh cm2..org selalu kata diawal pkenalan .. aku nmpk mcm sombong, kerek gila, garang... mcm2 la.. tp end up.. diorg angkt tgn n ngaku salah.. nk wt cmner kn dh rupa gua mcm smseng ... hahahaha... nie aku nk senaraikan yg org selalu xsangke bila aku citer kt diorg.. 

1. aku anak cg lebih tepat lg mak pak aku adalah ustaz n ustazah...


dioarg akn terkujat monyet... hah??? anak ustazah?? anak ustaz??? perangai mcm pelesit... huhu..xpe aku mmg la tersgnt biasa bila org kata gitu.. ada gk yg kata aku anak angkt.. OTAK ANG.. aku anak kndung k.. ye la... xsemestinye kuih 2 ikut acuan kn.. kdg2 ada yg terhangit.. setandan pisang xsemuanyer elok..  tp aku mmg nk jd terbaik la kn.. doakan jer.. kot2 berubah.. iye dak???

2. aku sndiri pnh myandang jwtn cg sndaran sbg ustazah.. 


kalau org dgr terus sawan..hahahaha.. itula hakikat bhai.. walaupun org kta gila xlyk .. tp alhamdulliah.. akhirnya aku buktikn yg aku boleh je wt kalau aku nk.. yg paling wt org sawan.. bila dgr aku bkn ngajar pend islam je.. tetapi jg bhs arab tingkatan 1 n 2.. hahahaha... 

3. aku suk teddy bear..


hahaha... org akn gelak teresak2 bila dgr satement nie.. teddy bear?? eww... hahaha.. itu la hakikatnya jg.. org mesti kata .. muka ganas.. tp suke stuff2 yg cenggitu.. come on le .. biasa la kot gulz suke bnde cm2 kn.. aku boley je beli sndiri..tp aku nk tgu org belikan..sapa org yg nk belikan 2 yg aku blom tw.. huk3..

4. aku suke berada dlm keadaan yg sunyi n sepi.. n gelap...


org akn kata..ang p kelas gila wt bising..mai mn ang suka sunyi sepi bagai.. mmg la tyme kelas aku suke wt bising 2 mengelakkan ngantok angpa tw x.. bila kt luar aku ok dgn suasana bising.. bila kt rmh.. kt bilik.. aku sgt perlukan privasi, kesunyian , jauh dr hiruk pikuk.. (sastera cket).. aku pantang gila kalau aku balik bilik.. aku dgr org psg lappy kuat2.. n bwk kgkwn masuk bilik lpas 2 sembang mcm nk pecah peti suara.. mmg aku pantang gila babai.. 

5. aku sensitif..


angpa nk kutuk aku, aku boley je.. tp PASTIKAN kna tmpt n masa dia.. n PASTIKAN not about the physical appearance.. 2 boley mengaibkan.. silap2 aku xtegur org 2 sampai mati.. ha.. aku pn kutuk org jgk.. tp aku xsuke kutuk fizikal org..paling2 pn aku kutuk perangai org je.. mak aku kata xbaik der ngate kt org psl fizikal dia.. kutuk dia mknanya kutuk ALLAH sbb ALLAH yg jdkn dia mcm 2.. ha.. murtad le korang weyyy...walaupun tyme angpa kutuk 2 aku senyum je .. tp dlm hati aku aku sumpah mcm2 .. haaa... jgn smpaiii...

6.aku suke menulis..


ha.. nie mmg ramai yg xtw.. aku mmg suke menulis.. bkn tulis nota ye.. hahaha.. aku jenis kalau aku sedih o marah aku xpndai nk g kt org wt suara lemah2 p tagih simpati.. not my type.. aku akn tulis dlm 1 buku rahsia yg aku smpn lma dh.. dlm 2 ada tersenarai mcm2 perkara yg wt aku sedih, marah, gmbira, n mcm2 la.. bg aku nie menulis elok utk meluahkan rs terpendam.. n aku mmg suka berimaginasi ngn byk bnda.. actually aku ada wt beberapa manuskrip cerita.. tp sedihnya .. lappy aku ari rosak..so.. habis punah ranah..  tp aku akn menulis lg.. byk nie yg aku simpan kt neuron2 aku nie... nantikan...kot2 la jd novelis ke... hahahaha.. doakanlah..

7. aku bdk sains stream


tyme aku jd cg sndaran ari 2 ada stdent tnya.. cg nie mik kos apa?? aku pn kata sy amek kos bio n kimia.. naper??? smbil menggaru2 kepala.. dia kata dia xcy..bersungguh gila dia kata aku tipu... sengal punya budak..smpai ati ang... lpas 2 aku tnya apasal xcy??? dia kata : bdk sains selalunyer skema, pakai spek, n nerd.. tp cg x pn.. pergh..mkn dlm gila ayat bdk nie.. nk kata aku xlyk amek sains la 2.. aku pn kata kt dia: ikot ang la nk cy ke x.. n berlalu begitu shj.. lepas 2 org tnya, selaluya budak sains xsuke sastera mcm menulis2 nie.. ooo.. kalau angpa nk tw aku nk jdkn bidang sains sbg karier aku manakala bidang sastera sbg hobi.. y not kn???

sbnrnyer ada byk lg.. tp aku mls tulis..hahahaha.. tp 2 la kn org nie suker beno tgk luar je.. dlm xmik kira.. sbb 2 ramai yg selalu kne tipu.. so nilai la seseorg melalui akhlak rather than luaran kn.. sbb kt luar org ley tipu mcm2 tp kt dlm.. jg yg tersimpan kebenaran.. 

P/S: jD La OrG yG sELaLu bErfIkIr ...

1 comment:

  1. weyh.experiment chem pe tu weyh?x pernah wat pom time skola ngan matrik lu.ahaha

    ReplyDelete