Tuesday 8 March 2011

~ ubat dlm solat (bestnyer solat)

Assalamualaikum wbt & salam permai bumi Tuhan...

 aku, baru je wt blog nie, sbnrnyer aku dh pnh ada 1 tp, x update punyer psl so, password n email pn aku luper, (byk wt dose la 2).. BTW..aku wt blog nie sbb musabab utama adalah ada org memaksa aku wt, huhu ( aku nie wt esaimen yg wajib pn malas, blog bagai nie, lg la....)...masa itu emas...ecececceece..(sejak bila )


td time kelas, aku ada la mbaca 1 buku yg aku baru beli time pesta buku kt kolej, (aku xtmpu phatian pn time kelas..cg jenis apa laaaa...)

tp buku nie sgt bagus bg aku yg CETEK ilmu nie, buku itu btajuk...(skema gila ayat), BERUBAT DLM SOLAT... kalau aku ley share la cket dlm nie kan, dia cter mcm2, knp solat ada timing ttntu, knp pgerakan mcm 2, bacaan dia... every single step ada fadilat dia... SUBHANALLAHHHH.....

sebenarnyer byk di citer tp, aku nk tulis ttg PASAL APA PERGERAKAN DLM SOLAT ITU SEDEMIKIAN RUPAAA....



1. Berdiri tegak : cara nie mbuatkanseluruh saraf mjd 1 titik pusat kpd otak, jantung,paru2,pinggang, dan tulang blkg bkje dgn normal, sama dgn posisi utk akupuntur.

2. Takbiratul ihram: melancarkan pengaliran darah , cecair limfa dan mguatkan otot lengan, time nie darah boleh mengalirkan oksigen scr maximum..dpt jga hindarkan gangguan saraf..

3. Rukuk : mjaga kesempurnaan tulang blkg, kedudukan jntung sparas dgn otak, mnyebabkn pngaliran darahd bhgn tgh tubuh,tgn di lutut utk menenangkan otot bahu..dgn hanya rukuk, kita dpt meregangkan setiap saraf dlm bdn...

4. Iktidal: kdudukan nie bntu metabolisme otak n jntung bkerja scr optimum, pergerakan iktidal(slps rukuk n b4 sujud ) mbantu sistem pcernaan...


5. Sujud: kdudukan jntung separa dgn otak myebabkan darah yg byk oksigen mgalir scr max ke otak, yg mn bleh tingkatkan daya bfikir seseorg..bg wanita, sujud leh tingkatkan kesuburan n kesihatan organ...

6. Dudu(iftirasy,antara dua sujud,tahiyat):bg lelaki boleh mcegah impotensi n meningkatkan ksuburan mrk, pmpn pn sama jg,

7. Salam: pgerakan nie menenangkan sakit leher n sempurnakan pgerakan darah ke kepala,nie dpt cgah sakit kpala n menegangkan kulit wajah...(awet muda)



actually byk sgt2 yg da dlm buku nie... aku baca , aku rs kagum gila, ye la selama nie kita mik tahu yg solat 2 pkara WAJIB n kalau wt dpt pahala, tp sbnrnya, faedah dia meluas.. buku 136 page nie aku khatamkan td jgk... huhu.. rasa bangga dilahirkan sbg MUSLIM..

so??? pikir2 laaaaa





.

No comments:

Post a Comment