Monday 8 August 2011

kalau boleh pilih

Bissalamialaikum... 


lama beno kak long x tulis ... rs janggal bhai... hehehe.. sblm 2 slmt menyambut ramadhan kareem, kpd yg posa la yang xpose 2 x pyh susah2 nak jwb...


kak long tiba2 tpikir nak jd penulis... leh ka... leh kot.. try tgk jana pndptn sbg penulis.. 
actually kak long ada byk cerita.. juz wanna make it the best story ever... nak menyampaikan cara yg terbaik 2 kurg mendpt ilham cket...


tp bkn 2 yg kita nak citer... kita nak citer psl impian... 
impian kak long...



Jika aku boleh memilih..
Kisah cinta aku..macam mana kisah cinta yang aku nak.. aku Cuma nak kisah cinta yang sangat simple, xperlu jumpa kt majlis apa2.. aku nak pertemuan pertama kami secara kebetulan, secara tak sengaja, time tunggu bas ke, time tunggu giliran utk urusan sumtin ke, n aku nak dia gunakan cara yang paling bijak , yg tak boleh aku detect yg dia nak bekenalan lebih rapat dgn aku..mgkin dlm ms sbulan aku knl dia sbg kwn, dia pn boleh la propose me as the special 1, tp aku jenis yg sangaaattt tak suka kalau bercinta lama2.. lps 2 pandai2 la dia cari idea jmpa mak bapak aku tnpa pngetahuan aku.. (nmpk gentleman cket)..bila mak bapak aku ok, aku on je smpai la ke peringkat yg lebih serius.. iaitu PERKAHWINAN yg sah…

   Sila jiwang bsama sy…hehehe    

Jika aku boleh memilih…
Lelaki mcm mn yg aku nak jdkan teman hidup smpai syurga kalau boleh, yg plg pntg dia boleh jd imam pd setiap solat wajib dan solat sunat aku, boleh jd peneman setiap  qiamullail ku, dan boleh menegur bacaan Al-Quran ku.. (still ada ke ??).. not necessary seorg uztz pn.. tp yg lagi2 pntg jns yg xtinggal solat n selalu amalkan bacaan ayat suci Al-Quran. Sbb bg aku itu jd tunjang kekuatan setiap org. kalau boleh dia mestilah seorg pendidik, xkiralah cg ke pensyarah ke.. rupa dia, xperlu sehensem fahrin ahmad, or xperlu muka kacukan mcm ashraf Sinclair, aku suka lelaki yg muka local, muka melayu.. hahaha.. ala2 zulhuzaimy 2, xpun fauzi nawawi tp bdn dia biar sasa cket... ala2 bdn adi putra ke..sikap  dia pulak, mgkin suka melawak, bertanggungjwb, alert dgn apa yg berlaku, sng adapt dgn persekitaran yg sihat, ramah (tp ramah yg agak2 la), bijak selesaikan mslh, suka lyn aku n SEMPOI serta SIMPLE.dia 2 biarla org2 dkt je, area KEDAH ke PERAK ke  area2 semenanjung je la…ermm..2 je yg aku sempat pikir, tp yg penting dia mencintai aku seadanya sepenuh hatinya( perghh ..lu jiwang)..

Hensem jgk si zulhuzaimy nie

Jika aku boleh memilih…
Majlis kawin mcm mn yg aku nak, simple2 je..xperlu wat grand mcm dr sms, datuk siti 2.. utamakan yg wajib..aku nak  tetamu yg dtg kt mjlis 2 nanti tenang n selesa spnjg mjlis. Mknn pulak biar mknn yg menyelerakan. Aku nk tetamu aku njoy sgt.. aku plak, nak adakan marhaban (di conduct oleh ustzh2 aku.. sdp gila suara diorg, ustzh yg ajar aku nasyid). Lepas 2 aku nak adakan permainan kompang menyambut si dia, lepas 2 aku nak pertunjukan silat. Pakaian??? Aku xkisah sgt ttg warna n pesen apa.. yg penting sesuai, ttup aurat, n cntik dipandang mata. Solekan pn ala kadar je, simple..aku xmau nmpk mcm opera cina lak..kalau ada banner pn aku nak letak nm je xmau la letak gmbr mcm org skrg buat..malu la..dh la aku nie xlawa..nak tayang muka kt org lak, st g habis org xlalu nk mkn..hahahahaha.. yg plg penting posing time la.. hahaha.. aku nak pose smpai lenguh bdn.. ngeh3.. over gila..

Sederhana jer..
Jika aku boleh memilih..
Jenis family yg aku nak bina, aku nak yg simple2 jugak yang penting bahagia.. 1st biar hidup family aku dlm suasana islam cket, mcm biasa aku nk anak2 aku nnti jenis xtinggal solat n rajin bc Al-Quran, biar daddy dia n aku bimbing mrk. Serba sederhana tp sempurna.. kalau boleh aku nak anak sulung lelaki n kembar.. agak2 dlm jarak 3 tahun anak second 2 apa2 jntina pn ok.. berapa ramai??? Minimum 4.. maximum, lebih byk dr mak n bapak aku punya anak..hahahaha..baru  ganas  cket  dgr.. biarlah Allah kurniakan aku anak yg sempurna fizikal n mental nya.. bijak2 n soleh n solehah kalau boleh aku nak anak2 aku blaja sei mpertahankan diri. Silat ke taek wan do ke... aku nak jd mak yg garang cket compare ngn ayah dia.. biar ayah dia lembut cket.. sbb grg mak n ayah lain.. panggilan??? Mama n abah, tah aku pn xtw la.. ikut depa la…aku ngn husband aku??? Erm.. rahsiaaaaa.. heheheheh

G shopping cenggini ramai2..haha



Jika aku boleh memilih..
Rumah mcm mn yg aku nak, masih konsepnya simple jgk.. sederhana tp lengkap dan sempurna..xpyh besar sgt mcm dato yusuf haslam 2.. xlarat aku nak kemas.. yang penting halaman dia luas.. ha.. sbb apa?? Aku suka tgk  tumbuhan hijau.. air yg mengalir.. bau rumput. Aku nak wt landscaping kt rmh 2.. biar la rumah xbesar sgt jnji halaman dia luas mcm rmh aku skrg nie.. biar ada gazebo, buaian.. kt halamn 2 nnti tmpt family aku melepak..anak2 aku main n belajar..pergh cantik sey.. tenang n damai je.. aku nak rumah aku 2 mnepati konsep rumah ku syurgaku.. ha.. kelengkapan pn mcm 2 jgk sederhana tp sempurna.. bibik?? Kalau ada pn hanya utk kemas rumah or masak tyme aku xdak je.. kalau boleh aku nak family aku rs mskn aku je.. (walaupun xsedap..hahah nasib la).. aku nak aku n family dpt mknn yg sihat, biar husband aku gemuk hahahaha.. tp aku nak aku n anak2 kurus je..

Apa2 pn kita hanya merancang tetapi Allah yg tentukan..jd mgkin aku suka mcm nie.. tp Allah tahu yg mcm ni mgkin xelok utk aku kn.. so saje la aku berangan kn.. x salah rsnya mencipta impian kn.. ada rezeki moga2 termkbullah hajat aku nie ha.. plis doakan…  chow… assalamualaikum…

No comments:

Post a Comment